Conversie optimaliseren

Conversie optimalisatie

Klanten. Ze zijn onmisbaar voor elke onderneming. Zij zorgen immers voor de omzet. Maar weet je ook wie je klanten zijn? Hoe oud ze zijn? Waar ze wonen? En hoe ze jouw product of dienst hebben gevonden?

Vaak kunnen bedrijven geen antwoord geven op bovenstaande vragen, ondanks dat het zo ontzettend belangrijk is. Als je niet weet wie jouw klanten zijn kun je niet de juiste marketingstrategie toepassen en hierdoor loop je klanten en omzet mis. Door jouw klanten te leren kennen kun je inspelen op hun behoeften en wensen. Zo kun je jou product of dienst het best in de markt zetten.

Leer meer over je klanten

Er zijn verschillende programma’s die jou kunnen helpen om je klanten zo goed mogelijk te leren kennen. Als je duidelijk in kaart hebt wie jouw klanten zijn en waar hun wensen en behoeften liggen kun je de conversie optimaliseren.

Maar welke programma’s kun je hier voor gebruiken?

Google Analytics

Google Analytics is een programma waarmee website bezoekers geanalyseerd kunnen worden. Waar komen ze vandaan? Wat zijn hun interesses? Op welke pagina’s blijven ze het langst hangen? En hoe hebben ze je website gevonden? Dit zijn allemaal vragen waar Google Analytics antwoord op kan geven. Om gebruik te maken van dit programma moet eenmalig een trackingscode geïnstalleerd worden. Hierna kan het verzamelen van waardevolle data beginnen.
Meer over Google Analytics

Hotjar

Met het programma Hotjar kun je de bewegingen van de muis van de bezoekers op jouw website volgen en zogeheten ‘hotzones’ in kaart brengen. Door het volgen van de bewegingen kun je precies zien wat de bezoekers op jouw website doen en hun reacties volgen. Hoe beter je weet hoe je bezoekers reageren, hoe beter je jouw website hierop kunt aanpassen. Met Hotjar kun je de gebruikerservaringen verbeteren en de conversie optimaliseren. Geef bezoekers wat ze willen en profiteer van de aanpassingen.
Meer over Hotjar

Social media analytics

Social media kanalen als LinkedIn, Facebook en Instagram verschaffen ontzettend veel informatie over jouw volgers en bezoekers. Deze informatie kun je analyseren en gebruiken voor het verbeteren van de contentstrategie. Je leert namelijk meer over je volgers en klanten, maar ook kun je promoties en advertenties op de waardevolle data worden aangepast. Door de juiste aanpassingen in social media advertenties en promoties haal je meer succes uit hetzelfde budget. De analyses zitten gratis in al onze social media pakketten.
Meer over Social media analytics
Onze analytics pakketten

Google Analytics

9900
Per maand
  • Installeren Pixel
  • Maandelijkse analyse en rapportage
  • Prijzen zijn exclusief BTW

Hotjar Analytics

14900
Per maand
  • Installeren Pixel
  • Maandelijkse analyse en rapportage
  • Prijzen zijn exclusief BTW

Hotjar & Google Analytics

19900
Per maand
  • Installeren Pixels
  • Maandelijkse analyses en rapportages
  • Prijzen zijn exclusief BTW
Liever een pakket op maat?

    Get Big Marketing
    close

    Nieuwsbrief

    Wil jij op de hoogte blijven?
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

    Wees gerust, wij haten ook spam