Marketingstrategie

Hoe zorg je ervoor dat klanten jouw bedrijf goed kunnen vinden? Hoe zorg je ervoor dat klanten jouw product of dienst aanschaffen of zelfs terugkomen? Elk product of dienst heeft zijn eigen marketingstrategie nodig.

Heb jij zelf geen idee waar je moet beginnen? Laat ons helpen met een marketingplan op maat voor jouw product of dienst.

marketing strategie 1024x829
getbig icon 1
KLAAR VOOR EEN STRATEGIE DIE WERKT?

Ontdek hoe je jouw online zichtbaarheid en resultaten naar het volgende niveau brengt. In een gratis strategiesessie bespreken we jouw doelen, uitdagingen en de stappen die nodig zijn om succes te behalen.

1.

Marketing analyse

Voor het opzetten van een marketingplan wordt er eerst een interne en externe analyse uitgevoerd waarmee het bedrijf goed in kaart kan worden gebracht. Een marketingplan zelf bestaat uit een marketingstrategie en een communicatiestrategie.

2.

Marketing strategie

Bij marketingstrategie kun je denken aan onderwerpen als USP’s, concurrenten, missie en visie en het verhaal achter het bedrijf. Waar sta je voor en wat wil je uitstralen? Welke krachten kunnen we inzetten, en op welke zwaktes moet er gelet worden?

3.

Communicatie strategie

Wat kenmerkt jouw bedrijf en hoe wil je dat overbrengen? Bij communicatiestrategie gaat het om de positionering en het beeld dat jij als bedrijf wil uitstralen. Een communicatiestrategie komt overal in terug en het is belangrijk om hier consistent in te zijn.

Interne analyse

Missie & visie

Waar staat jouw bedrijf voor en hoe wil je jouw doel behalen? In een duidelijk missie en visie omschrijving, is dit duidelijk voor de klant en komt jou USP naar voren? Een missie en visie helpt om klanten over te halen om met jou in zee te gaan in plaats van de concurrent.

Sterktes & zwaktes

Waar liggen de sterktes en zwaktes van jouw bedrijf? Door dit goed te onderzoeken kun je op een juiste manier gebruikmaken van de sterktes en aan de slag gaan met de zwaktes. Als je zelf niet inspeelt op de zwaktes van je bedrijf zal de concurrentie dat wel doen. En dat wil je voorkomen.

USP's

Wat is nu echt jouw Unique Selling Point? Wat maakt jou anders en beter dan de concurrent? Door dit goed in beeld te hebben en dit terug te laten komen in jouw positionering weten potentiële klanten wat jouw kracht is. Als jouw kracht zichtbaar is zullen prospects sneller voor jou kiezen.

bf3d5092786694209ef84f4515959aa8

Wat zijn jouw doelen? Het maakt niet uit of het nu om omzet, naamsbekendheid of promotie gaat. Wij zorgen ervoor dat jouw doelstellingen ambitieus, maar vooral haalbaar en SMART geformuleerd worden. Wist je dat het stellen van concrete doelen voor betere resultaten zorgt?

Via welke kanalen wil jij zichtbaar zijn? Of dit nu social media, e-mail, via zoekmachines of op een evenement is, het moet passen bij jouw product of dienst en je doelgroep. Wij zorgen ervoor dat het duidelijk is wat de beste communicatiekanalen zijn voor jouw bedrijf.

Wat maakt dat jij onderscheidend bent en hoe laat je dit zien? Wat zijn de voordelen van jouw product of dienst? Met positionering bekijken we wat de kracht is van jouw bedrijf en onderzoeken we hoe dit het beste in jouw communicatie- strategie past.

De 4 P’s, ook wel: prijs, product, plaats en promotie. Welke prijs hanteer je voor je product of dienst en waarom? Wat houdt het product of dienst in en waar gebruik je het voor? Waar verkoopt jouw bedrijf de product of diensten? En welke promoties en advertenties worden er doorgevoerd?

Of je nu een groot of klein budget hebt, wij zorgen ervoor dat er optimaal gebruik wordt gemaakt van de beschikbare middelen. Wij onderzoeken hoe jouw budget het beste tot zijn rechtkomt, hoe we hier het maximale uit kunnen halen en hoe we dit het beste kunnen inzetten.

Communicatie strategie

Marketing is een heel breed begrip en het kan lastig zijn om een juist marketingplan te schrijven voor een product of dienst. De perfecte marketingstrategie is voor elk bedrijf verschillend. De marketingstrategie die voor Facebook werkt zal niet hetzelfde effect hebben voor Instagram.

Externe analyse

De Markt. In welke markt bevindt jouw bedrijf zich? Is er sprake van seizoensgevoeligheid? En hoe groot is de markt eigenlijk? Dit zijn allemaal vragen om zo goed mogelijk de markt te leren kennen waar jouw bedrijf zich in bevindt. Zo kun je goed inschatten hoeveel vraag er is naar jouw product of diens

Kansen & Bedreigingen. Wie zijn jouw grootste concurrenten en hoe gaan zij te werk? Door te weten wie je directe en indirecte concurrenten zijn kun je jouw strategie aanpassen op hun acties. Daarnaast is het vaak niet nodig om het wiel opnieuw uit te vinden en kun je ook veel leren van concurrenten.

Concurrentieanalyse. Welke kansen en bedreigingen zijn er voor jouw bedrijf? Is er sprake van een economische crisis? Wordt er ineens een nieuw gebouw geplaatst voor jouw winkelpand? Het zijn factoren waar je weinig invloed op hebt, maar door de trends te analyseren kun je hierop inspelen. Wij zoeken het voor je uit.

Offerte aanvragen

ervaringen van onze klanten

michel diepeveen
Michel Diepeveen
Beheer mijn website
Get Big Marketing & Webdesign is bedrijf met verstand van zaken. Ze maken niet alleen goede en mooie websites hun marketing skills mogen er ook zijn.De communicatie is ook zeer goed en Nick is een erg prettig persoon in de omgang.
maikel hageman
Maikel Hageman
IT & Facility Benelux
Superblij met onze nieuwe website! Het team dacht goed mee, was snel in de communicatie en kwam met creatieve ideeën die echt bij ons passen. Professioneel, vriendelijk en gewoon top om mee samen te werken. Absoluut een aanrader!
simone visser
Simone Visser
Praktijk Uriel
Get Big doet wat nodig is om de klant tevreden te stellen. Ongeacht de hoeveelheid werk. Niets is teveel alles met een glimlach en professioneel heel content met de inzet, de ervaring en expertise.
ed swanborn
Ed Swanborn
Formzet
Goede service voor een normale prijs. Wordt snel gereageerd op vragen en acties. Weten waar ze mee bezig zijn. Een echte aanrader.
rene van luenen
Rene van Luenen
Scoperta di Vino
Acht jaar geleden begonnen we met een eenvoudige website aan de keukentafel, vol passie maar met weinig ervaring. Hoewel we onderweg kleine verbeteringen aanbrachten, bleef het amateuristisch aanvoelen. Tot Nick Plokkaar van Get Big Marketing ons liet zien hoe een website écht kan stralen: strak, snel en professioneel. Dankzij hun werk hebben we nu een site die net zo smaakvol is als onze wijnen!
images (1)
Erica Roosenschoon
Vitality at First
Ik heb bij Nick een SEO traject gedaan en dat is heel goed bevallen. SEO is ingwikkelde materie en Nick weet dit op een zodanige manier over te brengen, dat het blijft hangen. Verder is hij heel behulpzaam en is hij altijd bereid om te helpen, heel fijn!

blogs & nieuws

conversie optimalisatie voor je webshop 5 snelle wins

Conversie-optimalisatie voor je webshop: 5 snelle wins

nick 4.2

Ontmoet NFC Gigant: Ons nieuwste product

Hey daar! We hebben groot nieuws bij Get Big Marketing & Webdesign en we kunnen niet wachten om het met jullie te delen. We hebben namelijk, samen met onze partner Formzet, een gloednieuw product gelanceerd.
vacature seo sea stagiair

Prijswijziging 2024

Om dezelfde service en kwaliteit te blijven waarborgen worden de prijzen na 4 jaar voor het eerst verhoogd. Klanten hebben hier een mail over ontvangen, maar voor de transparantie zullen we deze hier nogmaals benoemen.