Marketingstrategie
Hoe zorg je ervoor dat klanten jouw bedrijf goed kunnen vinden? Hoe zorg je ervoor dat klanten jouw product of dienst aanschaffen of zelfs terugkomen? Elk product of dienst heeft zijn eigen marketingstrategie nodig.
Heb jij zelf geen idee waar je moet beginnen? Laat ons helpen met een marketingplan op maat voor jouw product of dienst.
- Marktonderzoek
- Marketingstrategie
- Communicatieanalyse


Ontdek hoe je jouw online zichtbaarheid en resultaten naar het volgende niveau brengt. In een gratis strategiesessie bespreken we jouw doelen, uitdagingen en de stappen die nodig zijn om succes te behalen.
Marketing analyse
Voor het opzetten van een marketingplan wordt er eerst een interne en externe analyse uitgevoerd waarmee het bedrijf goed in kaart kan worden gebracht. Een marketingplan zelf bestaat uit een marketingstrategie en een communicatiestrategie.
Marketing strategie
Bij marketingstrategie kun je denken aan onderwerpen als USP’s, concurrenten, missie en visie en het verhaal achter het bedrijf. Waar sta je voor en wat wil je uitstralen? Welke krachten kunnen we inzetten, en op welke zwaktes moet er gelet worden?
Communicatie strategie
Wat kenmerkt jouw bedrijf en hoe wil je dat overbrengen? Bij communicatiestrategie gaat het om de positionering en het beeld dat jij als bedrijf wil uitstralen. Een communicatiestrategie komt overal in terug en het is belangrijk om hier consistent in te zijn.
Interne analyse
Missie & visie
Waar staat jouw bedrijf voor en hoe wil je jouw doel behalen? In een duidelijk missie en visie omschrijving, is dit duidelijk voor de klant en komt jou USP naar voren? Een missie en visie helpt om klanten over te halen om met jou in zee te gaan in plaats van de concurrent.
Sterktes & zwaktes
Waar liggen de sterktes en zwaktes van jouw bedrijf? Door dit goed te onderzoeken kun je op een juiste manier gebruikmaken van de sterktes en aan de slag gaan met de zwaktes. Als je zelf niet inspeelt op de zwaktes van je bedrijf zal de concurrentie dat wel doen. En dat wil je voorkomen.
USP's
Wat is nu echt jouw Unique Selling Point? Wat maakt jou anders en beter dan de concurrent? Door dit goed in beeld te hebben en dit terug te laten komen in jouw positionering weten potentiële klanten wat jouw kracht is. Als jouw kracht zichtbaar is zullen prospects sneller voor jou kiezen.

Doelstellingen
Wat zijn jouw doelen? Het maakt niet uit of het nu om omzet, naamsbekendheid of promotie gaat. Wij zorgen ervoor dat jouw doelstellingen ambitieus, maar vooral haalbaar en SMART geformuleerd worden. Wist je dat het stellen van concrete doelen voor betere resultaten zorgt?
Communicatiekanalen
Via welke kanalen wil jij zichtbaar zijn? Of dit nu social media, e-mail, via zoekmachines of op een evenement is, het moet passen bij jouw product of dienst en je doelgroep. Wij zorgen ervoor dat het duidelijk is wat de beste communicatiekanalen zijn voor jouw bedrijf.
Positionering
Wat maakt dat jij onderscheidend bent en hoe laat je dit zien? Wat zijn de voordelen van jouw product of dienst? Met positionering bekijken we wat de kracht is van jouw bedrijf en onderzoeken we hoe dit het beste in jouw communicatie- strategie past.
Prijs, Product, Plaats, Promotie
De 4 P’s, ook wel: prijs, product, plaats en promotie. Welke prijs hanteer je voor je product of dienst en waarom? Wat houdt het product of dienst in en waar gebruik je het voor? Waar verkoopt jouw bedrijf de product of diensten? En welke promoties en advertenties worden er doorgevoerd?
Budget
Of je nu een groot of klein budget hebt, wij zorgen ervoor dat er optimaal gebruik wordt gemaakt van de beschikbare middelen. Wij onderzoeken hoe jouw budget het beste tot zijn rechtkomt, hoe we hier het maximale uit kunnen halen en hoe we dit het beste kunnen inzetten.
Communicatie strategie
Marketing is een heel breed begrip en het kan lastig zijn om een juist marketingplan te schrijven voor een product of dienst. De perfecte marketingstrategie is voor elk bedrijf verschillend. De marketingstrategie die voor Facebook werkt zal niet hetzelfde effect hebben voor Instagram.
Externe analyse
De Markt. In welke markt bevindt jouw bedrijf zich? Is er sprake van seizoensgevoeligheid? En hoe groot is de markt eigenlijk? Dit zijn allemaal vragen om zo goed mogelijk de markt te leren kennen waar jouw bedrijf zich in bevindt. Zo kun je goed inschatten hoeveel vraag er is naar jouw product of diens
Kansen & Bedreigingen. Wie zijn jouw grootste concurrenten en hoe gaan zij te werk? Door te weten wie je directe en indirecte concurrenten zijn kun je jouw strategie aanpassen op hun acties. Daarnaast is het vaak niet nodig om het wiel opnieuw uit te vinden en kun je ook veel leren van concurrenten.
Concurrentieanalyse. Welke kansen en bedreigingen zijn er voor jouw bedrijf? Is er sprake van een economische crisis? Wordt er ineens een nieuw gebouw geplaatst voor jouw winkelpand? Het zijn factoren waar je weinig invloed op hebt, maar door de trends te analyseren kun je hierop inspelen. Wij zoeken het voor je uit.
ervaringen van onze klanten

- Bekijk portfolio

- Bekijk portfolio

- Bekijk portfolio

- Bekijk portfolio

- Bekijk portfolio

- Bekijk portfolio